27. června 2011

Lidice (film)

LIDI
CE
S přítelem jsme zašli do kina. Film jsem vybrala já, už podle ukázek jsem věděla, že na Lidice chci jít. Český film z historie, takže jasná volba. Když film začal, byla jsem celkem v pohodě. Film se odehrává za války, takže jasně, že jsem nečekala žádnou pohádku. Příběh hlavních hrdinů, se mi ze začátku líbil. Byly tam příběhy lásky, odpuštění...
Jenže zvrat přišel, když začli vypalovat Lidice. Muže zavřeli a ženy odvedli i s dětmi pryč. Muži se pomodlili a pak šli po skupinkách ven do řady ke zdi, kde byly matrace..a všechny je zastřelili... V tomhle momentě, už se mi začalo dělat hodně špatně, prostě bylo to k breku, strašně jsem se třásla, protože to je tak emotivní...to se nedalo. Pak, když dětem pod 16 museli dát na krk cedulku a slíbili, že je odvezou napřed...kdo by tomu věřil? Děti dali do vozu, kam pustili plyn...
Ženy odvezli do pracovního tábora. Ze 73 jich zbylo asi 17.
Jediným mužem, který to přežil, byl Karel Roden, který byl zavřen ve vězení, za vraždu svého syna. Záběr když běží po sněhové pláni, kde dříve byla vesnice opět vhání slzy do očí.
Myslím, že ten film, by měl vidět každý. Je to česká historie a lidi by měli vidět jak to vypadalo. Na mě měl ten film strašně silný vliv. Češi ten film udělali vážně bravůrně a myslím, že by si zasloužil cenu.


7 komentářů:

  1. take jsem videla,byla jsem na tom s mamkou a ta mi potom rekla, ze to bylo az moc mirne:)...mne osobne nejvic rozesmutnila scena trpiciho psa

    OdpovědětVymazat
  2. Viděla jsem a je to o ničem upřímně. Moc mě to nebavilo.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Paula: Mě nejvíc jak je stříleli u zdi a hlavně toho malýho kluka, kterýmu nebylo ani 15...a jak se chytl za ruku s tím starým pánem..

    OdpovědětVymazat
  4. O ničem - jakože tam nebylo nic tak srdcervoucího jako v holocaustech nebo hororech. Se mnou ty scénky prostě nic moc nedělaly no nevím, tyhle filmy nejsou pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  5. na jednu stranu ten film chci moc videt.
    na druhou stranu se bojim, z tehle filmů je mi pak ouzko, videla jsem jich uz dost podobnych, z valky, hooodne :/// nejhorsi film co sem kdy asi videla, bylo o africke genocide, na to nikdy nezapomenu ... a pak vlastne sem videla jeste jeden daleko horsi, jmenuje se slzy Konga, kde jsou udelane rozhovory s zenami ktere prozili nejhruznejsi veci v Kongu v Africe ..... malem jsem odesla od toho filmu, ale zase sem si rekla, ze si ty zeny zaslouzi abychom si je vyslechly vsechny az do konce, ze vic pro ne neudelam, tak aspon si je vsecky vyslechnuu ...... )
    je to secko smutny, tyhle filmy podle skutecnosti ....... ale na ty Lidice urco nekdy zajdu do kina, protoze v kine se donutim na to podivat cely, doma by me to asi lakalo to vypnoutt.. a to nechci

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)